Skip to content
Λιγότερο απο 1 λεπτό Διάρκεια άρθρου: Λεπτά

Τα αιτήματα και οι προτάσεις του ΣΑΤΑ προς το υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών

Στη δημοσιότητα δόθηκε το επίσημο έγγραφο που απέστειλε το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όπου αναλύονται οι θέσεις και προτάσεις του για κάθε ζήτημα που απασχολεί τον κλάδο.

ΤΟ ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ Νο 2 / ΝΑ ΙΣΧΥΕΙ ΑΠΟ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 22:00μ.μ. ΕΩΣ ΔΕΥΤΕΡΑ 05:00 π.μ.

ΕΡΑΝΙΣΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ

Ερανιστικό νομοσχέδιο

  1. Θέματα χορήγησης ή ανανέωσης ειδικής άδειας οδήγησης Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου (Ποινικό Μητρώο): Να προβλεφθεί η χορήγηση για την ανανέωση ειδικής άδειας οδήγησης Ε.Δ.Χ. πιστοποιητικού ποινικού μητρώου γενικής χρήσης.
  2. Ειδική Ένδειξη: Αναγραφή σχετικής παρατήρησης σε αντίστοιχο πεδίο παρατηρήσεων στην άδεια οδήγησης (ειδική ένδειξη στην άδεια οδήγησης).
  3. Προσωρινή χρήση και εκμετάλλευση Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου (Κληρονομικό Δικαίωμα): Να ρυθμιστεί η προσωρινή χρήση και εκμετάλλευση Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου σε περίπτωση θανάτου συνιδιοκτήτη. Προβλέπεται ότι η οριστική μεταβίβαση πρέπει να ολοκληρωθεί εντός 20 μηνών.
  4.  Προθεσμία αντικατάστασης αποχαρακτηρισθέντος Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου με νέο όχημα : Να οριστεί προθεσμία 1 έτους για την αντικατάσταση Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου που έχει αποχαρακτηριστεί και να καθορίστούν οι προϋποθέσεις για τη χρήση νέου οχήματος.
  5. Ρυθμίσεις για την Αντικατάσταση Ε.Δ.Χ. Οχημάτων (Εννιαθέσιο): Αντικατάσταση με οχήματα 6 έως 9 θέσεων: Επεκτείνεται η δυνατότητα αντικατάστασης πενταθέσιων Ε.Δ.Χ. οχημάτων με οχήματα 6 έως 9 θέσεων σε όλη την επικράτεια, χωρίς γεωγραφικούς περιορισμούς.
  6. Εργασία Συνταξιούχων Οδηγών Ε.Δ.Χ.: Να παρέχεται η δυνατότητα στους συνταξιούχους οδηγούς Ε.Δ.Χ. να συνεχίζουν την εργασία τους, σύμφωνα με τις γενικές διατάξεις για την απασχόληση συνταξιούχων (ανανέωση Ειδικής Άδειας Οδήγησης Ε.Δ.Χ. κάθε δυο χρόνια και μετά τα 69 έτη).

ΑΘΕΜΙΤΟΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ

Το ΣΑΤΑ προτείνει:

  • Να βρεθεί λύση στο πρόβλημα της υποκλοπής έργου από εταιρίες με ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα με οδηγό. Η πρόταση του Σ.Α.Τ.Α. για την πειρατεία είναι, άμεση ακινητοποίηση του πειρατικού οχήματος και πρόστιμο 10.000 ευρώ.
  • Να βρεθεί λύση με τις παράνομες εκπτώσεις – προσφορές της Uber και της Bolt που παρανομούν σκόπιμα (δεν τηρούν το νόμιμο κόμιστρο που ορίζει η Πολιτεία & τον Κανονισμό Λειτουργίας Ε.Δ.Χ.) και εντείνουν τον αθέμιτο ανταγωνισμό ειδικότερα απέναντι στους συνεταιρισμούς ΡαδιοΤαξί.
  • Να εφαρμοστεί η τροπολογία που απαγορεύει την είσπραξη του κομίστρου από κάθε διαμεσολαβητική εταιρία (Ν 4607/2019 άρθρο 75).
  • Σωστή εφαρμογή της ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. και δημιουργία μητρώου για τα ενοικιαζόμενα με οδηγό. Αύξηση της ελάχιστης τιμής σύμβασης των Ε.Ι.Χ στα 150 ευρώ/διαδρομή επιπλέον ΦΠΑ.
  • Ξεκάθαρος και χωρίς γκρίζες ζώνες διαχωρισμός των υπηρεσιών που παρέχει το Ταξί και το ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο με οδηγό. Αστική μεταφορά κάνουν μόνο τα ταξί. Με το ταξί ο επιβάτης κάνει αστική μεταφορά. Με το Ε.Ι.Χ αγοράζει χρόνο για την μετακίνησή του. Η μεταφορά από ένα σημείο Α προς ένα σημείο Β είναι έργο που ανήκει στο ταξί.
Το πρωτότυπο άρθρο https://www.metaforespress.gr/mesa-mazikis-metaforas/%CF%84%CE%B1-%CE%B1%CE%B9%CF%84%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BF%CE%B9-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%84%CE%AC%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%83%CE%B1%CF%84%CE%B1-2/ ανήκει στο ΤΑΞΙ Archives – Metaforespress .