Το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (Σ.Α.Τ.Α.), εκτελώντας την ομόφωνη απόφαση της Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης της 22ας Σεπτεμβρίου και κατόπιν της συνεδρίασης του Διοικητικού Συμβουλίου στις 29 Οκτωβρίου, ανακοίνωσε την πραγματοποίηση 48ωρης προειδοποιητικής απεργιακής κινητοποίησης στις 5 και 6 Νοεμβρίου.
Η απόφαση αυτή αποτελεί απάντηση στις πολιτικές που, σύμφωνα με το ΣΑΤΑ, «πλήττουν βαρύτατα τον κλάδο των ταξί, βασικό πυλώνα της αστικής και τουριστικής μετακίνησης στη χώρα».
Το Συνδικάτο επισημαίνει ότι οι ενέργειες της κυβέρνησης, υπό την πολιτική ευθύνη του Αναπληρωτή Υπουργού Μεταφορών κ. Κώστα Κυρανάκη και της Υπουργού Τουρισμού κας Όλγας Κεφαλογιάννη, «αγνοούν τις επαγγελματικές ανάγκες και τα δίκαια αιτήματα των ιδιοκτητών και οδηγών ταξί», οδηγώντας σε αποδιοργάνωση της αγοράς και υποβάθμιση της ποιότητας των υπηρεσιών.
«Η υποτιθέμενη ανάπτυξη του τουριστικού τομέα δεν μπορεί να στηριχθεί σε μέτρα που περιθωριοποιούν και αποδυναμώνουν τον κλάδο των ταξί», τονίζει η ανακοίνωση του Συνδικάτου.
Καταγγελίες για σιωπή και αδιαφορία
Το ΣΑΤΑ καταγγέλλει «την απόλυτη σιωπή και τη συντονισμένη ομερτά» που, όπως αναφέρει, «επιβάλλουν η Ομοσπονδία και η κυβέρνηση, κρυμμένοι πίσω από ψεύτικες υποσχέσεις και κρυφές συμφωνίες».
Το Συνδικάτο καλεί όλους τους επαγγελματίες του κλάδου «σε γενικό ξεσηκωμό», χαρακτηρίζοντας τη 48ωρη απεργία «πρώτο σταθμό αγώνα σε όλη την Ελλάδα».
«Η διεκδίκηση των δικαιωμάτων μας δεν περιμένει. Ενωμένοι, δυνατοί και αποφασισμένοι, θα ανατρέψουμε τα σχέδια που μας θέλουν υποταγμένους και σιωπηλούς.
Αυτή είναι η ώρα μας. Ή μαζί σηκωνόμαστε ή όλοι μαζί θα πέσουμε», αναφέρει χαρακτηριστικά το ΣΑΤΑ.
Τα αιτήματα του κλάδου
Το Συνδικάτο θέτει στο επίκεντρο της κινητοποίησης τα εξής αιτήματα:
- Ηλεκτροκίνηση: Παράταση της υποχρεωτικής ταξινόμησης αμιγώς ηλεκτρικών Ε.Δ.Χ. Ταξί, με μεταφορά της εφαρμογής από 1/1/2026 στο 2035.
- ΚΥΑ Κυρανάκη – Κεφαλογιάννη: Άμεση απόσυρση της ΚΥΑ 134328/20-8-2025 (ΦΕΚ Β’ 4564).
- Φορολογικό: Θεσμοθέτηση αφορολόγητου ορίου 12.000 ευρώ και δίκαιη φορολόγηση με βάση τα βιβλία και στοιχεία (Κ.Β.Σ.).
- Λεωφορειολωρίδες: Ελεύθερη διέλευση των έμφορτων ταξί στις ειδικές λωρίδες κυκλοφορίας, χωρίς διαχωρισμούς.
- Πειρατεία – Υποκλοπή μεταφορικού έργου – Πολυεθνικές:
- Υπεράσπιση του ν. 4530/2018 και διόρθωση όπου απαιτείται.
- Ορθή εφαρμογή της ψηφιακής πλατφόρμας για συμβάσεις Ε.Ι.Χ.
- Δημιουργία μητρώου ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων με οδηγό.
- Καθορισμός ελάχιστης χρέωσης 150 ευρώ και ελάχιστης μίσθωσης 3 ωρών για Ε.Ι.Χ. με οδηγό σε όλη τη χώρα.
Κάλεσμα σε διάλογο
Το ΣΑΤΑ δηλώνει πως εξακολουθεί να ζητά ουσιαστικό διάλογο με την κυβέρνηση, με στόχο την υιοθέτηση μέτρων που θα διασφαλίζουν «αξιοπρέπεια, βιωσιμότητα και ανάπτυξη για τους οδηγούς ταξί».
Ωστόσο, προειδοποιεί πως «η συνέχιση της αδιάφορης πολιτικής δεν είναι αποδεκτή και θα συναντήσει την οργανωμένη απάντηση του κλάδου».
Το άρθρο 48ωρη απεργία των ταξί της Αττικής στις 5 και 6 Νοεμβρίου εξήγγειλε το ΣΑΤΑ εμφανίστηκε πρώτα στο Metaforespress.
